© 2005-2017 Boris Stojanov. Veškerá práva vyhrazena!

November 11, 2018

January 21, 2018

August 15, 2017

July 13, 2015

May 19, 2015

Please reload

Nejnovější příspěvky

První focení se SONY A9 II

October 31, 2019

1/7
Please reload

Nejlepší příspěvky

10 let a 10 dní s FullFrame SONY

September 18, 2018

Nacházíme se ve fázi desetiletého výročí od uvedení prvního full frame fotoaprátu SONY na světové trhy. 19/9 uplyne v titulku zmíněných 10let a 10dní, což má jediný význam, který není nijak hluboký. Připravoval jsem to nějaký čas, prohrabával disky se statisíci souborů a hledal a nenacházel a psal a přepisoval... Až bylo najednou 14. a já věděl, že jsem v loji. Tak jsem to vymyslel šalamounsky a nazval to 10+10, mazaný že jo?

Všechny fotky jsou poplatné době vzniku a mým technickým a sw znalostem. Nejsou na nich páchány zásadní manipulace, žádný extra soft na xichtíky, možná občas nějaký plugin od Nika, ale vesměs pouze RAW vyvolaný v Capture One. Tak si něco nalejte a tady je můj tak trochu životní příběh!

 

 

 Jak to začalo

Všechno to vlastně začalo v roce 1992, kdy se trh práce pro kuchaře v porevoluční době stal peklem. Všechny zajímavý hospody skoupili všichni veksláci a šmelináři, co jich jen v Čechách bylo, hotely se vrátily potomkům potomků, kteří věděli o hoteliérství tužku a moje míra trpělivosti vstávat v pět a stýkat se s nadutci dosáhla vrcholu. Bydleli jsme tenkrát za rohem od Karláku v Praze, kde se nad vchodem krásného obchodu skvělo ještě krásnější logo: SONY.

 

Kampaň na SONY VAIO a fotky pro katalog SONY VAIO

 

 

 Byla to nádherná, první, nejlepší, jedinečná prodejna společnosti Elvia-pro a já tam nakráčel se svojí drzostí a tehdejšímu vedoucímu říkám: Dobrý den, já jsem Boris Stojanov a chci tady dělat prodavače! Honza se jen usmál a říká: a co o Sony víte? Řekl jsem pár naučených vět v domnění, že si sedne na zadek jak strašně chytrej kuchař dorazil, ale ono nic. Zasmál a poslal mě za Romanem, ať mu řeknu to co jemu. Roman se usmál ještě víc a sáhl do regálu. Podal mi katalog SONY tlustý jak palec a řekl: Až tohle budeš umět z paměti, tak se zastav!

 

 Tvl, taková drzost! Nějaká mánička bude mě říkat, co mám dělat? Přijdu domu a maminka hned: Tak co? Jak jsi dopadl? Neztratil jsem nadšení a říkám: Ale jo, dobrý. Mám si něco nastudovat a za rok tam budu dělat vedoucího! No, těch let bylo trochu víc, ale nakonec jsem po patnácti letech odcházel z mnohem vyššího postu. Prožil jsem tam nejlepší léta svého života, u nejlepšího zaměstnavatele mého života a každý den si hrál s výrobky mojí milovaný značky! Hrál jsem si se SONY.

 

  Když jsem na vlastní žádost, protože jsem začal fotit za peníze odešel, neztratil jsem kontakt. Ba naopak, moje touha mít na vizitce pouze logo SONY byla pořád strašně silná a vlastně, když to vezmu dneska, nepovolila. Je to moje srdcovka, i kdyby nevímco a že miluju spoustu věcí od různých značek, SONY bude vždycky úúúúplně nahoře! Přemýšlím o těch dalších, ale ne, je to tak. Takže jsem jednoho dne oprášil kontakty, ukázal nějaký obrázky, vysvětlil jsem na schůzce, že jsem nejlepší fotograf široko daleko, že jsem SONY obětoval nejlepších 15 let mého života a že mají morální povinnost a jedinečnou šanci mě najmout, abych je spasil!

  Takže jsem jednoho dne usedl na Chodově do open space kanclu a za pár dní měl i vizitku s tím slavným logem a funkcí Sony Alpha specialista. Nastoupil jsem právě včas, protože lunch A100, což byla první přebrandovaná Konika - Minolta s označením DSLR-A100 po převzetí značky byla sice super, ale už to bylo strašně dlouho. Mezitím přišla na řadu entry level APS-C model A200 a A300 a konečně první zajímavý stroj (rozuměj, z mého high-endového pohledu) byl DSLR-A700, který SONY představila 6. Září 2007. Příslib prodeje byl v listopadu, ale hladový trh byl díky rychlosti dodávek plněn téměř okamžitě. A700 uspokojila část čekajících majitelů Minolty Dynax-7 DG-7D (pro japonský trh Alpha 7, odtud pochází i označení Alpha, které SONY užívá dodnes).

 

 Ale pořád to bylo jen takové ápéescéčko… Díky mému přátelství s opravdovými fotografy ze studia RVV jsem měl možnost fotit se stroji Canon 1D, ale mohl jsem šahat i na Hasselblad s digitální stěnou a tak jsem i já pořád čekal, co bude. Nicméně A700 se po krátké době díky svým 12,4 Mpx ukázala jako silný stroj, stabilizace byla super a ve spojení s fenomenálním objektivem SAL1680Z, neboli Vario – Sonnar T* DT 16-80/3.5-4.5 jsem se cítil svatebním a večírkovým králem. Samozřejmě, poučen ze studia jsem již užíval Capture One k volání RAW formátů a drtil z týhle první super sonky maximum.