Vyhledat
  • Boris Stojanov

10let EIZO Europe GmbH

10 let – 10 000 grafických monitorů – obrat 100 000 000 Kč. Tím by mohla krátká prezentace začít, následuje potlesk a jde se jíst!



Ale nikoliv, naopak, namísto dosti častých excelových tabulek nám Antonín Charvát, šéf české pobočky EIZO představil nové trendy, rozšíření ergonomie, zvýšený fokus společnosti na CO2 neutralitu, pak nás nechal nahlédnout do servisu, kde nám všem pan Švec vyrazil dech a pak nám předvedli, jak bychom se mohli mít u počítačů fajnově a odpočatě, pokud by naši šéfové nebláznili z krize a koupili nám každému nové monitory. Takto by se dalo v kostce shrnout trochu netradiční setkání, na které jsem byl ve čtvrtek 3.11.2022 pozván.



Novináři, testeři, propagátoři, influenceři, tvůrci a další neuvěřitelní lidé namačkáni v zasedačce, která se chystala při každém otevření dveří prasknout ve švech, protože dorazil další opozdilec. Já měl v sérii opozdilců číslo jedna, ale ani jsem se moc neomlouval. Měl jsem totiž od rána nějaký hloupý nával čestnosti a po zastavení na smíšené zóně v pražském Karlíně jsem se rozhodl zaplatit parkovné. Zatímco v normálním světě jsou parkovací automaty v dohledu, takže není problém, v Karlíně plném lidí koukajících do mobilu a bezduše se ploužících ulicemi bez vnímání okolí jsou dál. Jelikož se několik těchto jedinců vážně zranilo při srážce s automatem a pojistná plnění za rozbité mobily přesáhla v této oblasti celoevropský průměr, automaty zde nejsou! Díky sympaťákovi, který za mnou nastartoval efektně svoji Audi RS6, jejíž zvuk vyrazil pravděpodobně několika nešťastníkům jejich mobil z ruky jsem na 156 pokus zaplatil přes jakousi tupou webovou stránku pro parkování. Mám takové tušení, že toto je ovoce všech těch Dozimetrů, které se v hlavním městě leta odehrávají. Takže příště zase klasicky – na modrou a bez!



No, jako omluvenka snad stačilo, pojďme se vrátit k jubileu.

Hlavní hvězdy byly dva nové grafické monitory řady CG, jeden z nich ve standardním rozlišení 2K nahrazuje hned dva předchůdce, modely CG2730 a CG279X. První jmenovaný neuměl zejména simulaci CMYK prostoru, takže byl určen spíše pro fotografy, druhý pro profesionály v oblasti tiskových příprav a pokročilého videa. Video tvůrci ale zase brblali, že jediné CGčko pro profi práci ve 4K rozlišení, je 32“ vlajková loď CG319X, jejíž cenovka nechala hranici 100 tis korun kdesi za sebou. Tak miláčkové, chlaďte bubliny, přichází váš svatý grál – zcela nový model CG2700X. Ale zase netlačte se, bude až ke konci roku, zatímco fotaři a grafici mohou 2 K monitor CG2700S objednat již nyní. Nebudu pitvat detaily, neboť jakmile se podaří ukořistit jeden kus z další dodávky, podrobím jej zkoumání a napíšu vám o tom!

Dobře, tak jen jednu větu: USB-C – jeden kabel: ANO, možnost napájení připojeného notebooku pomocí USB-C PD: ANO – až 94 W, a teď bomba jo? Síťové připojení LAN: ANO! Jako jediné grafické monitory na světě.



Zlatým hřebem, ovšem hned na začátku bylo setkání z nejčestnějších. Konferenci zahájil totiž Executive Vice President EIZO Europe GmbH, Minoru Kontani-san osobně. Ale nebyl to prezident, jako ten náš, toto byl usměvavý, milý a vlídný člověk. Přivítal nás osobně a celou dobu bedlivě sledoval krátkou prezentaci českého ředitele pobočky Antonína Charváta, která probíhala v češtině. Ale obrázky byly japonské, tak si alespoň něco odnesl.



Co mě zaujalo… Rozšíření konektivity je jasný krok správným směrem, zařazení 4K do hlavního segmentu je super a ukázka, že černá je ještě černější na nové generaci mě přinutila pustit si černou plochu na svém CG 2730, tedy té předešlé fotografické generaci. No nekecali… Pokud si dáte černou plochu ve Photoshopu, zvolíte zobrazení přes celou plochu a zhasnete všechno kolem, uvidíte, jak jste na tom vy. Já velmi dobře, ale o generaci zpátky. Fakt, že existuje lepší monitor, než mám, mě asi bude občas vrtat hlavou. Ale jen trochu, mám ho pár let, takže životnost má ještě dlouhou…



Co mě ale zaujalo obrovským způsobem, že společnost EIZO, jeden z největších tahounů snižování emisí a zátěže planety opět dostála postavení jedničky a přitvrdila. Je zajímavé a pro mě jakýmsi způsobem na pozadí i důležité, že všechny čtyři z mých nejoblíbenějších značek, Apple, EIZO, GITZO a SONY dbají na ekologii. Nejenže vyrábí špičkové zboží s dlouhou životností, čímž snižují potřebu dokola kupovat nové levné produkty. Nejenže řeší obalové materiály a dopady výroby na emise CO2, ale dělají to cílevědomě, dlouhodobě a nemají to jako první řádek na svých prezentacích. Takže to není pouze vytěžení zajímavého tématu pro marketing, ale uvědomění si svého postavení a důležitosti jít příkladem. A za tyto záruky, za ten pocit, za ten servis a za tu neupadající kvalitu, až přijde čas…

Bude to opět EIZO, stejně jako Apple, GITZO a SONY…

Na začátku jsem zmínil pana Miroslava Švece, šéfa servisu, odborníka jak je u Eiza zvykem a vždy usměvavého chlapíka s figurou basketbalisty, který zná odpověď. A odpověď na otázku, jak probíhá oprava byla opravdu dechberoucí. Každý monitor má "rodný list" Při započetí opravy se tento načte do systému, zjistí se závada, objedná se díl, pokud je třeba. Díl přijde zcela nový, žádné repase se nepěstují. Díl se osadí do monitoru a spustí se systém nastavení, který je v jednotkách kroků u nejlevnějších panelů, až po několik desítek kroků u špičkových panelů. Na vše samozřejmě dohlíží profesionální kalibrační přístroj, správně - stejný jako ve fabrice. A víte proč? Protože zpátky z opravy se vám vrátí monitor s maximální kvalitou zobrazení v poměru ke stáří panelu. Dá se s nadsázkou říci, že v kvalitě jako z fabriky. Možná tato krátká zkušenost na závěr vám osvětlí to, čím jsem uzavřel předchozí odstavec. Takže doporučuji koukat se na svět širším pohledem, než je cena a marketingové polopravdy.

Přeji všem zdravé oči co nejdéle!




36 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše